Nvog38
0

Firmalar İçin Ajans Kültürü

Bugün artık her firmanın bir reklam ajansı olmalı diye düşünüyoruz. Aslında İstanbul’da bu iş zaten bu şekilde yürüyor  ama bölgemizde henüz bu bilinç tam oturmuş durumda değil. Firmalar bugün nasıl bir mali müşavir veya bir hukuk danışmanı ile çalışmayı kendilerine uygun görüp, düzenli anlaşmalar yapıyorsa, bir reklam ajansı ile de yıllık anlaşma yapmaya alışmalılar. Kendi sektörünün lider firmaları dahi basit matbu evrakı için bir matbaayı kullanıyorken, kataloğu broşürü için ayrı bir ajansı (!), gazete ilanı için bir başkasını, internet sitesi için bilgisayarcısını, tabelası için bir başka tanıdığını kullanıyor.Bakıyorsunuz firmaya logosunun 3 farklı versiyonu mevcut, her biri ayrı fontta yazılmış, tabelası sarı renk ama kartvizitlerde siyah hakim, kataloğunu kırmızı yapmış, internet sitesini mavi. Ne bir kurumsal kimlik var ne bir konsept bütünlüğü. Zaten çalıştığı firmalar da birbirinden habersiz. Bir ilan için logosu lazım olsa, o işi en son yapana telefon ediliyor, ‘bizim logo sizde var mıydı?’  diye…Oysa ki bir ajansla çalışmak, firmaya bir çok artı getirir:
  • Kurumsal kimliğiniz oturur. Bugüne kadar belki pek de önem vermediğiniz kartvizit, antetli kağıt, diplomat zarf, teklif dosyası, fatura, irsaliye, çeşitli dekontlar, bloknotlar  ajans tarafından yeniden tasarlanarak firmanın kurumsal kimliği belirginleştirilir.
  • Konsept bütünlüğü getirir. Yıla göre veya sezona, döneme göre bu konsept değişecekse bile bir bütünlük içinde değişir. Tüm tasarımlar, takipler ve satın alma işleri tek bir elden çıkacağı için  logonuzdan faturanıza, kataloğunuzdan internet sitenize, dergi ilanınızdan billboardlarınıza tüm görsellerinizde bu konsept bütünlüğü yakalanmış olur.
  • Doğru bir medya planlamanız olur. Hangi dönemde nereye nasıl bir reklam verilmesi gerektiğini ajansınız ayarlar, kendi sektöründeki yeniliklerden ve gelişmelerden öncelikli şekilde haberdar olacağı için sizi doğru yönlendirir.
  • İşleriniz hızlanır. Düzenli bir ajansla çalışmanın sonucunda bir süre sonra ajans ile aranızda konuşmadan da anlaşabildiğiniz bir dil oluşur. Artık firmanın konsepti ve tarzı da belirginleştiği için ajanstan talep edilen bir hizmet, sizi defalarca yormadan tatmin edecek düzeye ulaşacaktır.
  • Güncellemeleriniz aksamaz. Firmanın internet sitesi, blogu, veya facebook grubunda düzenli olarak güncellemeleri gerçekleştirir.
  • Alternatif reklam fikirleri geliştirir. Normalde firmaların pek aklına gelmeyen, geleneksel reklamlardan farklı,  alternatif mecraları kullanacak fikirler geliştirebilir. Mesela en basiti, sitenizin iphone versiyonunu yapabilir veya size bir facebook grubu yaratabilir.
  • Çok daha ekonomiktir. Yıl boyunca zaten bu mecralarda boy gösteren bir firma toplamda çok daha fazla bir bütçe ile daha verimsiz işlere imza atmış olacaktır. Ajansa düzenli bir ücret ödediğiniz için, tüm tasarım hizmetiniz bu ücretin içinde kabul edilir ve her bir hizmet için baştan ekstra bir tasarım maliyetini yüklenmemiş olursunuz.
  • Ajansın iskontosundan faydalanırsınız. Çeşitli satın almalarda ajansın sahip olduğu iskonto, ajans payı direk olarak firmanıza yansır. Ajans sizden düzenli bir gelir elde ettiği için bu tarz iskonto ve payları firmasına yansıtır.
  • Teklif toplamaktan kurtulursunuz. Çalıştığınız ajans, bir hizmet satın alımında farklı yerlerden teklifleri sizin için toplar, bunların kalitesini değerlendirir ve firmanıza raporlar.
  • Sizi reklama zorlar. Bir ajansa düzenli maaş ödemek, düşündüğünüz ama uğraşmaya vakit bulamadığınız reklam projelerinizi ve fikirlerinizi hayata geçirmeye hatta elinizin altında bir ajansınızın olması, kendinizi yeni fikirler geliştirmeye zorlar.

interkey

Bir Cevap Yazın